dinsdag 30 juni 2009

Kodachrome gevonden!



Naar aanleiding van m'n reactie op de Kodachrome de daad bij het woord gevoegd, de koelkast maar's geopend, daar zou er best nog eentje kunnen liggen!

En verdomd, na wat graven in laden en op planken... een forse 120 5 pack doos, gedateerd 10/1988... (wanneer was dat ookalweer). En jawel, een heuse 120 Kodachrome 64, met verzendenveloppe en bijsluiter. Wie van na 1980 weet nog waar ik 't over heb? 120 film, Kodachrome 64? Het zijn codes uit een vervlogen tijd. Een bijsluiter? Ja stel je voor je gebruikt de film niet op de juiste wijze, dan ben zomaar het haasje! Een enveloppe? Jawel, de film kon naar de Treubstraat in Rijswijk gestuurd worden voor ontwikkeling, of naar Suomi, of Athene en nog een paar adressen. De prijs voor ontwikkeling zat bij de aanschaf van de film inbegrepen. Maar een postzegel moest je er wel zelf opplakken.

Ik stop hem snel maar weer in de doos en dan hup de koelkast maar weer in. Misschien gebruik ik 'm nog's...

René 

P.S.
Misschien vind ik nog wat rariteiten in m'n koelkast, ik hou jullie op de hoogte!



2 opmerkingen:

  1. Hee Rene, ga eens op zoek in de ijskast van je vader.... Misschien ligt daar nog veel meer moois.

    Groet, Michiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bonjour Rene, Mocht je die Kodachromes nog willen gebruiken dan moet je daar niet te lang mee wachten... Er is nog maar 1 adres op deze planeet waar ze ontwikkeld kunnen worden (Dwayne's, V.S.) en die stoppen er eind volgend jaar mee.

    Succes, Marc

    BeantwoordenVerwijderen